fbpx

Werkwijze

Een mondhygiënist richt zich op preventie en mondverzorging om zo tandbederf en tandvleesaandoeningen te voorkomen én te bestrijden.

De mondhygiënist helpt niet alleen volwassen patiënten gebitsproblemen te voorkomen en maar ook kinderen kunnen er terecht. Tandheelkundige zorg én behandelingen van de mondhygiënist vallen voor kinderen tot 18 jaar binnen de volledig vergoede basisverzekering.

Er is geen verwijsbrief nodig voor de mondhygiënist, je kunt direct bellen of mailen of contact opnemen (+31 73 850 0945 of via het contactformulier).

Kwaliteit

De plicht van iedere mondhygiënist is om de kwaliteit van de beroepsuitoefening op peil te houden. De mondhygiënist volgt daarom regelmatig bij- en nascholing. Na de opleiding kan de mondhygiënist de academische opleiding volgen.

  • Lidmaatschap KRM en NVM
  • Volgen van bij- en nascholing
  • Lezen vakliteratuur
  • Interne scholing
  • Bijwonen studiegroepen
  • Implementatie van nieuwe richtlijnen, praktijkwijzers
  • Kennistoetsen

Klachten

Bij Mint vinden wij persoonlijke aandacht voor de patiënt, de mond en behandelingen allemaal even belangrijk. Wij staan open voor opbouwende suggesties. Stuur een e-mail, zodat we de tijd en moeite kunnen nemen om eraan te werken.

Indien je een derde, neutrale partij (klachtenfunctionaris) een casus wil laten beoordelen, dan kun je je klacht indien bij de SKGE.

Indien bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet tot het gewenste resultaat leidt, kan de patiënt ervoor kiezen een gerechtelijke procedure te starten, of zich te wenden tot de Geschilleninstantie Mondzorg (SGIM). De geschilleninstantie geeft een bindend oordeel of uw klacht gegrond is en mag indien de klacht gegrond is, een schadevergoeding toekennen.

Voor meer informatie over mondzorg, behandelingen en kosten kunt u terecht op allesoverhetgebit.